Today's words of wisdom (House MD)

"Perseverance does not equal worthiness."

duminică, 17 ianuarie 2010

Piţipoanca sub lupa unui sociolog.

Piţipoanca este unul dintre exemplele care caracterizează societatea consumeristă, o persoană axată pe distracţie, aspect fizic, bunuri materiale (Zygmund Bauman- 2007, scopul dezvoltării- o goană de nestăpânit după distracţie). Pentru piţipoancă relaţiile sunt de tipul schimb de piaţă: se afiliază cu un bărbat, îl reprezintă în societate, iar el îi oferă confort material şi îi satisface nevoile superficiale. Se ghidează după "principiul plăcerii" şi aspiră la un trai extravagant şi la bunăstare. Piţi reprezintă hiperconsumatorul emancipat dus la limita extremă- avid de produse care aparţin unor mărci scumpe (sau care arată ca şi cum ar aparţine), preocupat de relaţii sociale cu persoane cunoscute, informat în legatura cu ultimele trenduri. Femeia piţi trebuie să atragă atenţia asupra ei şi se transformă, cu sau fără intenţie, într-un produs de consum care are sau nu succes pe piaţă în funcţie de capacitatea ei de a se prezenta într-o formă cât mai apreciată de către consumatori.
Piţipoanca este o femeie superficială, nu foarte inteligentă, cu ocupaţii din sfera mondenă, îmbracată casual- elegant (am fost draguţă aici), fără un job stabil neapărat, sau cu unul care presupune interacţiunea cu alti actori sociali: ofiţer de credite la ING, maseuză, vânzătoare în Mango, promoteriţă la ţigări, fotomodel la SIAB şi nu în ultimul rând animatoare într-un club "de fiţe". Pune preţ în totalitate pe aspectul fizic, fiind caracterizată în principal de falsitate (de la sânii şi buzele false, până la fondul de ten în exces şi tocurile inuman de înalte şi incomode). Am descoperit un pattern şi anume acela că piţipoanca trebuie să fie la o facultate care are "management" în titlu. Ca locuri frecventate ar fi mallurile, sălile de fitness, saloanele de cosmetică şi nu în ultimul rând cluburile. Piţipoancele sunt asociate cu tulburări de alimentaţie (anorexie, bulimie), poate din dorinţa indivizilor de a-şi explica modalitatea prin care ele arată bine (în accepţiunea generală).
Ca imagine am reuşit să creionez o femeie tânară, în jurul vârstei de 25 de ani, la volanul unei maşini scumpe, decapotabile, primită cadou, cu un caţel mititel, alb şi pufos în braţe, vorbind la telefonul roz-bombon(aşa se scrie?!), la un semafor undeva în Dorobanţi, venind de la solar, îndreptându-se spre sala de fitness, îmbracată strident, cu tocuri în picioare. Piţipoanca este privită cu dispreţ de către majoritatea indivizilor şi este atacată prin glume şi ironii. Pentru a le identifica mai uşor, piţipoancele au fost împărţite în trei categorii şi anume: “piţipoancele rafinate”, “cele care vor să fie piţipoance şi le copiază pe acestea” şi ”cele definite de ceilalţi din diferite motive ca fiind piţipoance”.

Cam atât despre Piţi for now.

pace vouă\/

Niciun comentariu: